Psychoterapie a další pomoc

by - 3/10/2019

Občas se mě někdo zeptá, jak to vlastně na terapii chodí. Že se třeba se bojíte to zkusit. Bojíte se, co vás tam čeká. Já se taky bála. Je to ale jedna z nejlepších věcí, kterou pro sebe můžete udělat. 
Já sama vám můžu popsat moje zkušenosti a názory, ale víc bohužel neporadím. Je proto důležité najít si někoho, kdo je na to odborník. Na konci článku najdete seznam odkazů pro okamžitou pomoc.


obrázek z pinterestu

Terapie jsou hodně individuální. Každý terapeut se svým pacientem pracuje jinak, má k němu jiný přístup. Někomu pomáhá tohle, dalšímu zas něco jiného. Věřte, že terapeut vždycky ví, co je pro vás nejlepší.

Jako první jsem zkoušela kineziologii. Nechtěla jsem ještě na klasickou terapii a tohle byl první krůček k tomu, abych se sebou začala nějak pracovat. Asi vám nevysvětlím, jak to úplně funguje, ale tady přikládám odkaz, kde si to můžete přečíst- Kineziologie


U mě to probíhalo tak, že jsem tam přišla a samozřejmě jsem musela říct, co mě trápí. Následně mi paní mi držela ruce a cosi počítala. Něco vyšlo a na mě padl první úkol. Musela jsem číst různé texty, které na mě údajně seděly. Tohle mi vůbec nevyhovovalo. Bojím se mluvit před lidmi a ještě víc se bojím číst. Opět mi paní vzala ruce a volala Universum a počítala. Bylo to pro mě hodně záhadné. Myslím, že kdybych na tuto metodu věřila, mohlo by to pomoct. Jenže pro mě to byla úplně první zkušenost. Nevěřila jsem. Neuměla jsem si nic vizualizovat. Nešlo mi to. Sezení jsem teda úspěšně  zvládla a odcházela s tím, že vlastně ani nevím, jak tohle může fungovat. Nakonec jsme tam přestala chodit.

Zkoušela jsem také terapii s Mgr. Klárou Gelnarovou. Klára je velmi příjemná terapeutka a zároveň koučka. Najdete jí v Brně, ale poskytuje terapie i přes internet. Mě trošku zklamal počítač a s Klárou nás trápily technické problémy, tak jsem musela terapii ukončit. Pokud ale nemáte možnost se někam dopravit, bojíte se, cítíte se nekomfortně mimo svoje prostředí, trpíte sociální fóbií, je terapie přes Skype pro vás jako stvořená.

Dlouho jsem hledala vhodnou metodu a hlavně vhodného terapeuta, kterému budu plně důvěřovat a spolupráce s ním mi bude vyhovovat.


Našla jsem ho. Nevzdávejte to, když to nevyjde napoprvé, napodruhé a třeba ani napotřetí. Nakonec ho nebo jí určitě najdete. :)

Teď moje terapie probíhá tak, že přijdu a přivítám se s panem terapeutem. Nabídne mi vodu nebo čaj. Místnost je krásná a příjemná. Na stolečku svítí svíčka. Každý máme svoje křesílko a povídáme si. Nejdřív si povídáme o tom, jak jsem třeba dojela, jaké je venku počasí a tak podobně. Pak zavedeme řeč na nějaké téma, které máme rozebrané. 
Chce to hodně síly říkat všechno, co vás trápí. Je to ale pro vaše dobro. Já občas odcházím úplně unavená, jindy šťastná a dobře naladěná. Vždycky ale odcházím spokojená.
Zkoušíme různé vizualizace, koukáme na život z různých pohledů, občas něco kreslíme a následně rozebíráme. Přijdete na různá nehezká zákoutí vás a vašeho života, ale všechno se dá vyřešit a o to líp je potom. :)

U všech terapií počítejte s tím, že to něco stojí. Jedno sezení může vyjít od 600 korun do 1000 korun. Je to ale investice do zdraví. Do toho, abychom žili takový život, jaký si přejeme. Stojí to za to.


Jestli hledáte okamžitou pomoc, zkuste nějakou z těchto stránek:


Bezplatná linka pro děti, mládež a studující do 26 let.

Internetové poradenství- poruchy příjmu potravy

Pomoc obětem kriminality a domácího násilí

Nabízí psychologickou nebo psychiatrickou pomoc dospělým lidem s akutními potížemi.

Existuje mnoho stránek nebo linek pro okamžitou pomoc. Věřím, že najdete přesně tu, která pomůže vám.

S láskou, K.

You May Also Like

0 comments

Děkuji za Váš čas. Pokud chcete, zanechte komentář. :)