Šumava

by - 9/24/2020


Před nějakou dobou jsem (hlavně na instagramu) slíbila, že přidám článek z dovolené. Trošku jsem se s tím opozdila, přiznávám 😃, ale nějak se toho dělo až moc a já neměla čas si sednou a soustředit se na psaní článku. Nicméně právě teď ten čas je, takže jdu na to.


Dovolená sebou vždycky nese trošku stresu. Z nového místa. Z toho, jak se tam dopravím(e), jaký to tam asi bude, co lidi, co jídlo, co počasí.. no, asi si to každý umíme představit. Já se vždycky teda těším a snažím se připouštět si toho stresu co nejméně. Bohužel i tak to podvědomě vnímám a vždycky před odjezdem přijde můj psychosomatický projev stresu - něco jako zánět močového měchýře nebo spíš jen ten pocit. Pokud se vám něco takového děje, není to nutně zdravotní problém, ale může za to třeba čistě jen psychosomatika. Zkuste u sebe vypozorovat, jak často se to děje, jestli pravidelně spolu s nějakou událostí a nebo jestli je to úplně nezávisle na čemkoliv. Pokud něco vypozorujete, dokážete s tím lépe pracovat.

Naše dovolená letos byla na Šumavě, konkrétně na Modravě. Měli jsme sice jet do Chorvatska, ale kvůli letošní situaci jsme si to bohužel netroufli. Česko je ale krásné a proč neobjevovat i to, co máme doma. Nikdy bych neřekla, jak mě chytnou hory a výšlapy. V tom jsem se letos opravdu našla. A doufám, že takových výletů naplánuji víc.
Na Šumavě je ale krásně ticho, lesy, zeleno, příroda, nic náročného na fyzičku. Byli jsme ubytovaní v hotelu Mádr a za mě teda spokojenost. Hotel je dog friendly, takže Mia mohla s námi. 

Tenhle článek jsem chtěla pojmout tak, že vám doporučím místa, kam se jet podívat. A hlavně vám tu ukážu fotky.  Nebudu vám vypisovat každý náš krok, aby vás to nenudilo 😁🙈, ale ty tipy se přeci jen hodí. Takže za mě je určitě dobré vidět:
  • Tříjezerní slať
  • Modravský potok
  • Kvildu
  • Klostermannovu vyhlídku
  • Jezerní slať
  • Poledník
  • Povydří (Antýgl- Čeňkova pila)


Pokud máte strach z dovolené, zvolte místo, kde jsou lesy. Můžete tam pak praktikovat tzv. Forest bathing neboli lesní rekaxaci. Stačí 2 hodinky v lese a budete klidnější a načerpáte novou energii. Dokonce je to věděcky dokázáno. Takže Šumava je pro to jako stvořená. 






A pokud jste milovníci kávy, určitě navštivte kavárničku Na Soutoku. Moc příjemné místo, skvělá káva, limonády a dorty.

Rozhodně doporučuji půjčit si elektrokola. Po šesti letech jsem seděla na kole a hned jsme zvládli asi 35 km trasu na Černou horu. Bylo to super. Nejdřív jsem do toho nechtěla jít, ale teď si zpětně říkám, že bych jezdila klidně dýl. 😃



Doufám, že i vás tady na blogu článek trošku zaujal a třeba se rozhodnete pro nějaký ten výlet do přírody. Nejvíc aktivní jsem stále na instagramu, takže pokud chcete, sledujte mě tam. 💙

Přeju vám krásný den! 
S láskou, K.






You May Also Like

2 comments

  1. Šumava je skvělá terapie. Jezdím tam pravidelně na chatu, vloni jsem se tam přesunula skoro na dva měsíce, když jsem začala dělat na home office. Přes léto krásné. Ráno vylézt, pracovat s notebookem na zahrádce. Klienti mi záviděli krásné lesní pozadí. :) Do toho jsem si ještě po jaře naordinovala cbd kapsle, abych se hodila opět do psychické pohody. Letos plánuju to samé, jestli to půjde. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Takže aktivní dovolená, to je super. Já mám Šumavu taky moc ráda. :) Jen teda po mé poslední zkušenosti doporučuji založit cestovní pojištění i přesto, že jste v České republice. Půjčili jsme si tam koloběžku a vyrazili na výlet. Jenže já jsem od přírody kopyto, které si tam vymklo kotník. Zdravotní ošetření v pohodě, ale samozřejmě další výlohy jako dovoz a náhradní ubytování... To byla docela darda. A zdravotní pojišťovna mi sdělila, že tohle oni nehradí (což asi dává smysl).

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš čas. Pokud chcete, zanechte komentář. :)