Psi, největší pomocníci

by - 2/16/2019


Možná jste si už všimli, že M I L U J U pejsky. A když miluju, tak extrémně. Od malička jsem se zajímala o všechny rasy, četla a prohlížela encyklopedie a zastavovala se u jakéhokoliv psa, kterého jsem potkala.
Mám na psy něco jako radar. I když řídím, ani jeden pejsek (doufám) mi neunikne. Všechny zahlídnu a hned se rozplývám láskou. Taky zdravím pejsky, kteří třeba čekají před obchodem nebo jsou někde sami. No, uznávám..když to píšu, tak si přijdu jako blázen. Ale to jsem prostě já.
Tenhle článek bude takové moje shrnutí fotek, jak mi pejsci pomohli a jak já se snažím pomáhat na oplátku jim.


Když jsem byla menší, měli jsme 2 velké psy. Já byla nadšená a samozřejmě jsem s nimi trávila svůj veškerý čas. Tady se moje láska je psům ještě víc prohloubila.


Byl to Bohouš- Německý boxer a Maruška- Bernský salašnický pes. No a bylo to. Vím, že jsem s nimi mluvila o tom, co prožívám a taky o tom, co mě trápí. Seděla jsem u nich a vyprávěla. Když jsem je objala, dodávalo mi to pocit klidu. Chtěla jsem, aby ze mě vycítili i oni tu lásku, kterou mám v sobě.

Omlouvám se za kvalitu, ale tak to holt bylo. :D
Bohužel jsme časem samozřejmě o pejsky přišli, ale pomohli mi najít sebe. To, že tohle bude moje cesta, kterou chci jít. Doufám, že jsme jim udělali ten nejlepší život, jaký jsme mohli.



Děkujeme vám, všichni. ♥

Pak přišel Charlie- Jack Russell teriér. Narodil se 24.11. 2008, takže teď už je to dědoušek. Tohle je můj opravdu první pes.



S ním jsem vyrůstala. Naučila jsem se, jak ho vychovat. Teda..tak jak to šlo. Víte, on to byl docela, jak to říct- hajzl. :D Byla jsem malá a bral mě jako štěně. Hodně si se mnou hrál, ale já chtěla, aby byl poslušnej. Začala jsem teda chodit na cvičák. To bylo snad to nejhorší rozhodnutí. :D
Charlie zlobil, neposlouchal mě a dokonce mě i jednou kousnul. Né nijak závažně, ale prostě nechtěl jít u nohy no.


Teď je to ale můj velkej parťák.






A v čem pomohl Charlie? Můj nevlastní taťka měl rakovinu. Je to už pár let zpátky. Charlie to věděl. Ležel u něj, hřál ho a dodával mu energii.  Vnášel do naší rodiny radost. Díky němu se všechno zvládlo.



I takhle totiž vypadá realita života.

A k Charliemu přibyla Mia. Taky Jack russell teriér. Takže zase máme 2 pesany. A teď je to teprve ta pravá jízda. Hodně si s Charlikem hrajou. To znamená, že nám lítaj po bytě a skáčou po všem, po čem to jde. :D Ale jindy jsou klidní a jen si navzájem vyjadřují lásku- olizujou se k zbláznění. :D 



Je na nich vidět, jak se mají rádí. Mají spolu super vztah a pozorovat je, to je krása. Doma na ně můžeme koukat celé hodiny. Dorozumívají se, zlobí spolu, spinkají u sebe.. mít jednoho psa je super, ale mít dva je prostě nejlepší.



"Přijímejte zvířata do svého života a vyzvedněte si od nich jejich moudrost a věřte, že si vás vždycky najdou, když budete potřebovat."


Hodně mi při mých úzkostech pomáhají- oba. Když mám panickou ataku, poznají to. Jeden z nich třeba přijde a dá mi hlavu na břicho a spolu se mnou to prožívá a já se začnu usmívat a hned je líp. Vědí o každém trápení, které mám. Prostě to vycítí. Když je mi smutno, chodím s nimi ven. To nadšení, když můžou volně běhat po poli. To mě dobíjí. Hrajeme si, běháme, házíme klacíky nebo jen tak chodíme a užíváme si přírodu. Není pro mě nic víc, než vidět, jak jsou šťastní. Denně máme několik procházek, z toho jednu delší. V létě chodíme do řeky. Jezdíme společně na výlety. Dokonce mi Mia pomáhá jezdit do Prahy na terapii. Beru je všude, kde to jen jde. Mia je například typická kavárenská povalečka. :D
Z domácího archivu :D


Hodně nám dávají, zlepšují náladu a život, uzdravují, pomáhají a na nás je, abychom jim to vrátili. A nejen psům, ale všem zvířatům! A jak pomáhám já?

1. Chodila jsem do útulku- dobrovolničit. Myla jsem kotce, chodila venčit a starala se jednu chvíli o propagaci ztracených pejsků. Chodila bych i dál, ale moje úzkosti a strachy mě trošku brzdí. A hlavně mám svoje psy, kterým se musím věnovat. Ale jednou za čas tam zajdu a alespoň pomůžu vyvenčit.



2. Chodím na akce, které jsou na podporu útulků nebo se jinak týkají psů.
Byla jsem například na akci Běhejme a pomáhejme útulkům. Tahle akce byla super! Sice si Mia bála tolika lidí s psů (přeci jen jsme z menšího města) a místo běhu jsme šly, ale i tak to bylo super.  Je to krásně strávený čas venku v přírodě a ještě pro dobrou věc.




Jsou i další akce jako třeba Psí den s Prahou 13, různé výstavy, agility, umisťovací výstavy, voříškiády.. stačí si jen najít to svoje. Každoročně chodím i na FOR PETS (4.-7.4.2019) v PVA expo v Letňanech. Na jednom místě máte vystavovatele, přednášky, ukázky dogdancingu, poradny- víc info tady. ♥

3. Posílám penízky tam, kde jsou potřeba. Je hodně neziskových organizací, které se starají o opuštěná zvířata. Dělají to čistě z dobré vůle a zadarmo. Opuštěná zvířata ale často bývají ve špatném stavu a péče o ně je hodně nákladná. Proto pokud chcete pomoct, stačí poslat třeba i jen 50 korun. Každá koruna se počítá. A kde je potřeba pomoct?


A samozřejmě spooousta dalších. Dobrovolně můžete přispět snad na každý útulek, který existuje.

4. Podepisuju petice. Skoro na každé akci, která je nějak spojená se zvířaty, můžete podepsat petici. Ať už jste proti cirkusům, množírnám psů nebo chovu slepic v klecích. Všechno se dá změnit, ale jen pokud se zapojíte. PETICE



Je jen na vás, jak se rozhodnete. Každý může pomoci. Tímhle článkem jsem vás chtěla jen inspirovat, jak můžete pomoci, když budete chtít. :) Já budu pomáhat celý svůj život- to jsem prostě já.
S láskou, K.






You May Also Like

0 comments

Děkuji za Váš čas. Pokud chcete, zanechte komentář. :)